понеделник, 27 май 2019 г.


Как да привлечеш бързо вниманието на учениците, да провериш по приятен и за двете страни начин знанията им и да им помогнеш с лекота да усвояват нови такива, се обучаваха участниците от втората мобилност на учители от СУ „Вела Благоева“  по проект „Развитие на умения за сътрудничество между учителите в професионално учебните общности и подобряване на капацитета им за прилагане на Проектно базирано обучение и внедряване на нови дигитални инструменти в преподаването, ученето и  оценяването“.


Адаптирането на произволно избрано видео в интернет пространството или работа върху текстове на любими за учениците песни са само част от иновативните похвати за работа на приложенията, заложени в програмата на курса.
Курсът „Социалните медии в класната стая“ се проведе от 15 до 20 април 2019 година в град Флоренция, Италия в Europass teaching academy.
Организацията е най-големият европейски доставчик на курсове за професионално развитие за учители. Седалището на обучителната организация е във Флоренция (Италия), а благодарение на екипа си от международни обучители предлага курсове и в още няколко различни места в Европа. Институтът има голяма мрежа от партньорски училища и университети и е постоянно ангажиран в международни проекти с цел разработване и споделяне на иновативни методи и техники на преподаване.



В курса, проведен в Europass teaching academy в град Флоренция участваха двама представители на СУ „Вела Благоева“ – от прогимназиален и гимназиален етап – учителката по английски език Деяна Русева и педагогическия съветник в училището Лилия Цанкова. 
Двете придобиха умения как да работят с уеб-базирани приложения за управление на проекти като Trello и Padlet. Представени им бяха и много полезни в работата на учителя дигитални инстурменти като Socrative, Quizlet и Quizizz, в които учителят може да създаде въпросници според актуалните образователни потребности, които учениците могат да попълват както в реалното време на класните занятия, така и за домашна работа. Същевременно учителят може да придобие цялостна представа за постиженията на учениците, тъй като системата генерира и дава обратна връзка в реалното време на занятието за резултатите на целия клас, и на отделния ученик, като по този начин дава бърз ориентир за силните и слабите страни на ученическите знания.
Приложения, даващи възможност по един атрактивен за учениците начин да създадеш въпросник, да оценяваш знания и да помогнеш за усвояването на нови такива включени в програмата са и Plickers и Еdpuzzle

Това са само част от дигиталните инструменти, представени на участниците в курса. Освен като изключително полезен инструмент в уроците по английски език, благодарение на огромните възможности за адаптиране спрямо собствените педагогически цели, приложенията успешно се използват и като упражнение за концентрация, инструмент за развитие гъвкавостта на мисленето и уменията за групова работа в дейността на педагогическия съветник.


1 коментар:

  1. Europass teaching academy ще се окажат чудесни обучители, много гъвкави и предоставящи качествено обучение. С нетърпение чакаме да споделите кои дигитални инструменти приложихте и как работят с нашите ученици.

    ОтговорИзтриване